Jakie narzędzia powinien mieć CRM

Jakie narzędzia powinien mieć CRM

Kreowanie swojej marki i pozycjonowanie jej na rynku nigdy nie było tak łatwe. Dostępne dziś systemy strategiczne pozwalają na prowadzenie firmy w dalszym ciągu wg własnej wizji, ale na całkiem innych, innowacyjnych warunkach. Takie rozwiązania niezwykle uproszczają dotychczasowe działania mające na celu rozwój przedsiębiorstwa i wzrost zysków. Jednym z takich rozwiązań jest system CRM, czyli Customer Relationship Management. Na czym polega ten model i jakie jest jego znaczenie w funkcjonowaniu firmy?

Intuicyjny program strategiczny

Prowadząc biznes w sektorze, jakim jest handel, koniecznie trzeba wiedzieć, co to jest system CRM i jakie korzyści płyną z jego użytkowania. CRM to program służący do usystematyzowania wszelkich informacji dotyczących klientów i wszystkich transakcji, co bezpośrednio wpływa na kontakt między stronami przedsiębiorca – klient. Rozwiązanie to nie tylko pomaga dotrzeć do nowej grupy klientów, ale umacnia i poprawia relacje z obecnymi klientami, bardzo często też z jego pomocą odnowić można kontakt z poprzednimi kontrahentami, co realnie wpływa na zyski i płynność zamówień. CRM tworzy bazę klientów, segregując ich w zależności od ich oczekiwań i preferencji, co pozwala na tworzenie unikatowej oferty dopasowanej do ich indywidualnych potrzeb.

CRM i jego narzędzia

Żeby system działał sprawnie i przede wszystkim przynosił rezultaty w postaci zysków, całość dzieli się na kilka odrębnych narzędzi:

• baza obecnych klientów, która zawiera wszelkie najważniejsze informacje takie jak, nazwa firmy, adres, NIP, dane kontaktowe. Wszystko uporządkowane w jednym miejscu, łatwo dostępne dla każdego pracownika.

• Baza klientów, których planujemy pozyskać. Pozwala to tworzyć strategie rozszerzenia działalności o nowych kontrahentów, dopasowując ofertę pod ich potrzeby.

• Zakładka dotycząca bieżących działań, czyli historia komunikacji. Tutaj znajdują się wszystkie informacje dotyczące częstotliwości spotkań i korespondencji z klientem.

• Bieżące kontrakty, czyli wszelkie dane dotyczące szczegółów zamówień i etapu realizacji.

• Materiały marketingowe używane na spotkaniach, wszelkie prezentacje i notatki. Zebrane w jednym miejscu tworzą spójny plan na rozwój firmy.

• Informacje na temat konkurencji. To bardzo ważny aspekt, prowadząc biznes, wskazane jest mieć świadomość na temat działań konkurencji na rynku, by zawsze swoją strategią być o krok do przodu.

• Wewnętrzne komunikatory służące do komunikacji między pracownikami – to niezwykle wygodna forma kontaktu, pozwalająca na zaoszczędzenie sporo czasu.

Dodaj komentarz